Monday, June 14, 2010

# cerita 2

cerita kedua ni best gak!!! ok !!! teramat best!!!! cerr dia mcm ni..aku ngan adik aku dr SP (umah pakndak) nk ker penang...first thing aku nk blik peneng ritu sbb nk jumpa sepuervisor aku, beli jeruk kat mak lang dr pahang n nk jumpa anis amirah (my schoolmate)..tp lain dihajati..lain lak konanya...

hola2...ok smpi jer peneng...dating ngan kak eyra n paiz (technition PTPM)...depa kan kwn aku yg terbaik time master...pas mkn, beli jeruk...jumpa kwn aku tp tk terjumpa pon...tunggu punya tunggu dia tukaq plan lak...aku pon cm ngantok gila cr la port utk tidoq...koling2 my prend tnya ada umah dak..nk p lepak..nsb bek adaaa..leh la 2 3 jam tidoq kt umah sewa dia itu...bgun men tenet sat pastu p cr jeruk lagi pakndak pesan n p QB..saja...

ok time ni jujur wa ckp lu..aku tk dak dwet oke...rm 10 last kopek..adek aku lak ada la dlm rm20 lebih..dia beli cardigan ngan t shirt....tettttt..dwet pon talakkk..ok..berbekalkn rm 10...hari dh mlm..perut aku dh krok krek..aku ckp kt adik acik lapaq r dik...kita mkn burger nk...then adik aku ckp..acikk..ingt..dwet tol cukup kaaa..ak terdiam n pk..hurmm..tkpa2..kita beli satu ja n kongsi nak?? dia kata ikut acik laa...haaa..ok kami pon beli n mkn dlm keta odw blik SP dr peneng ni...aku pon dok kata tk siok r adik tk dak dwet..kami odw blk SP la umah pakndak aku..sekali dia satu fmily tk dak laa..blik umah tok kt gurun..so aku decide tunggu ja kt around umah dia...sekali umah dia kt LAGUNA MERBOK ada RFC(radix) daaa..aku bw keta slow depn RFC smbil ckp..hai RFC..aku tk dk dwet nk masuk...lalu saja la..adik aku gelak jalahhh...aku dok buat ayt kesian..dwet balance pas tol suma dlm beberapa hengget...rm2.50 kot...aku kt kt adik jom adik cr ATM..acik taw tk dk dwet pon..tp mn taw kn ada keajaiban...kami pon cr ATM..jumpa petrol station berenti laa..adik aku tunggu kt keta..ok tk dak org..aku sgt selesa untuk kodek2 beg dwet n bw keluar kad maybank dulu..hurm..cek2 ada rm 5..ms ni harpn aku ada keajaiban la...tk hrp tinggi pon dlm rm 20..leh amek rm10..mkn aym RFC pon lepas ni..hohoh...sekali rm 5 saja daa...takpa..simpn blik kad tu...tgk belakang..tk dak org kt blkang nk guna ATM..aku rs relex gila oke...kodek2 lg cr kad aku try kad bank islam..hurm..kad ni dh lama aku tk guna..last ms degree laa..aku dh solap habis licin dh time degree lu..mn ada dwet..tp mn taw 'keajaiban'...tp aku taw mmg tk dk nya...lepas tekan pertanyaan baki...tarrraaaaaaaa!!!!!!




..............................................................................................................................................







.............................................................................................................................................
RM 699.00

perghhhhhhhhhhhhhhhhh..toi ka ni....aku wat lain...aku tekan lg pertanyaan baki...nombor yg sama kuaq...aikkk????mai mana ni???????ciss..mesti mesin ni rosak..tkpa...try tgk bw kuaq rm 50 kuaq dak...sekali keluaq daaaa.wehhh rm 50 weh...dwet wehhhhh...gilaaahhh...aku hrp rm 10 ja...ada ratuss weh..perghhhh...aku terus lari keluar p kt keta menjerit2 cerr kt adik aku..adik aku punya lawakkk n mcm tk cayaaa..seriusss wehhhh..mmg aku tk dk dwett..aku terseksa sgt amek master ni..siap pinjm sana sini sinunnn..tp cmna ada lg dwet kt akaun ni sedgkn aku dh hbiskn lama dah time praktikal luuu...pelik gila babeng r...rezeki weh aku mlm tuuu...dpt mkn RFC..aku leh msuk..mcm tk cyaaaa...hahahahaha..'adik, order ja pa nak..acik blnja'...tp budk ni hampess..'u-are dh kenyang r acik'....jebon tol!! aku mengamuk r...susah2 aku cr dwet..baik hg order..hahaha..dia pon ikut ja...tp kisah ni memang plg best r!!! nk tunjuk mcm mn perasaan tk dk dwet n tetiba ada..ting!!!...

p/s : aku hrp RM 699 tu tmbh lg satu digit seperti RM 6990...perghhhhhh..aku blnja sapa2 kenai akuuuu!!!!

2 comments:

  1. wah!! miracle betul kan ... Alhamdulillah!!! tersedu baca the first part but then ending yang cute sgt .. hehehe

    ReplyDelete
  2. kan akak!!! hahahaha...miracle giler..nana pon asek nk g cucuk dwet kot2 jd kes miracle kt dier...hehehe

    ReplyDelete