Monday, May 18, 2009

kuih 'lepat liat' turun temurun

hah...padia ni mak???....hehehe..ni lah hasil bancuhan tepung dengan gula merah... kuih lepat ni mak aku ckp tok aku selalu wat dulu2....masa mak kecik2.....mak aku teringat nk wat kt dia sebab skang ni tok dh tk cm dulu....kurussssss sgt...dh tk lrt....dh tk ingat sgt....huhuhu....so...dgn penuh kasih syg dr seorang anak untuk ibunya, mak aku wat kuih lepat liat ni.........pasni balut dengan daun pisang lak keh...

ok....amek cikit tepung td celop ngan santan then letak ats daun pisang...

aku : mak...bila tgk cmni nmpak mcm ......
mak: nmpk cm pa?
aku : heheheh...tk da palah....tk da pa...saja ja...hehehehe...mak, pasai pa mak wat kuih ni...wat la
kuih moden sikit...asek2 kuih yg melibatkan daun pisang ja...kalu tk lepat liat, mak wat
pulut udang...tk pon tepung bungkus...tk pon lepat pisang...adoi...
mak: ha..tu la...kuih ni org muda2 mana taw nak buat dah...kalu esok kuih ni tk da sapa nak wat
dah....kuih ni lah yang mak makn tym kecik2....dulu..kalu tok buat...suma anak2 tok dok
telan ayaq liuq ja....ni mak teringat kat tok...wat kat dia...sian dia....

huhuhuhu.....sedih lak dengar....papa lah...kuih traditional kuih traditional lah...mak the best in the world.....lov u mak....

ok...dah siap balut leh kukus pasni....sedap lepat liat mak...hehehehe

No comments:

Post a Comment