Wednesday, April 28, 2010

kena tag dr dayah!

wallaweh...aku nk tidoq ni..terbc la pulop blog dayah...ter'ada' la pulop nama aku...kueng ashem tol..kekeke..layan jer tuk suka2 seem that...dh habis exam!!!! yahuuuu...wokeh...aku copy paste blik k apa bende aku kena wat...

  • *Pass diz award onto 15 bloggers u've recently discovered n think are fantastic
  • *Contact said blogs and let them know they've won the award
  • *State 7 things about urself
  •  
  • first thing..mak aiii..15 owang..aku follower pon 14 jer..tu pon tk aktif kebanyakannya..uhuk2...muahahaha..takper...suka hati la yg tu kan..aku jwb jer soalan ni...sonang jer ni..smbil basuh bju boleh wat..weeeee~
  •  
  • 1. first thing about me? oh...aku bernama sharifah raudzah s.mahadi.nama pendek pahcik..tu asal nama panggilan kat rumah ler..msuk sekolah rendah, kawan tanya nak panggil apa kt hampa ni?..ms ni aku malu sgt dgn nama pahcik kan (yer la..br 7 thun..tetiba rasa..awat nm aku hodoh sgt mak bapak aku pggil..kikiki)...aku cuba sembunyikan nama panggilan aku tu..aku pon ckplah..pggil jer sharifah...diorg pon pggil aku sharifah sampai darjah 5.kenapa setakat darjah 5??huhuhu..mak aku mai sek ada event apa aku tk taw lah tk hengat dah..mak aku ni kan ramah sikit..kwn aku kwn dia jugk..kekeke..terpanggil la nm aku ms dok nyembang2...adoiii..kantoi...kwn2 pon ckp.. eh, mak sharifah paggil sharifah apa??pahcik kan..ok..kami pon nk pggl pahcik...so...suma tukar pggil pahcik..so terbawa2 smpi sek men n matrik...tp bila msuk universiti ni...aku msih lg berusaha untuk sembunyikan nama panggilan aku ni..hahahaha..tk putus asa oke..aku soh diorang panggil raudzah..wallaweh...raudzah dow!!!!...hanya sorang jer lekat paggil tu smpe skang(zaitun..org first aku jumpe n berkwn kt usm)..wpon aku yg bg nm pggilan tu...diorg pggil nama tu aku lmbt tul reflek..nama baru kan...dua tiga kali paggil br aku beralih...kekekeke...tp berthan tk lm pon..hbis jer orientasi tembelang pon pecah...wawawawa..gara2 ckp tipon ngan kakak aku..tersebut la nama aku kan..kantoii...tp di olah sikit nama tu..dr pahcik...kasi glamour ckit..pocik...pastu ada yg tk taw pronounce pucik..adoi...pastu mkin aku nk tingglkn usm..dah jd cicik dan menjadi 'cik' jer...mkin pendek...hahaha..ok..next!
  •  
  • 2. aku ni keluarga byk cbang ckit..tp calculate sumer blik..aku second last laaa..ada adik sorang jerrr..n umur kami berbeza sebynak 10 tahun..so taw2 lah..aku paling manja...hohohoho...adik aku lebih mtang wpon kmi berbeza umur...malu nyer lak rs..yerrr..tol...aku tk tipu weh...aku pling cepat nangis n merajuk...yer laaa...blik umah depa asek dok kutuk aku gemok!!huh!! ms tu mmg rs cm nk lari dr rumah...benciiii!!!! =) ..aku ingt lg..peristiwa bila aku dok buai kat luar rumah ramai2...buai besi yang dua leh ngadap2..dua seat tuuu..aku bgun jer nk msuk amek air..abg ipar ckp aku..haih..lega..br angin kena..td pahcik blok..bengang tol..yerrr.aku gemok...menciii..next!
  •  
  • 3. dalam family aku, aku sorang yg ada penyakit..pendek kata taik penyakit..suma kasi kt aku..so..byk lah keja kt umah dpt skip..muahahahaha...tp tk amek kesempatan oke..mmg betol...so..org2 kt umah mengelakkan dr aku skit yg seharian tk leh wat pape..diorg akn kasi keja yg relevent dgn aku...seperti basuh pinggan mangkuk...hahaha..lain2 aku buli adik aku..aku kakak yg jht oke...seriusss..tp aku syg adik aku...=) .next!
  •  
  • 4. aku memang hantu sardin...jgn halang aku oke...mak aku ada mencuba tuk meracuni otak aku dr menjadi 'hantu' mknan tin ni kan..antaranya yg dia coba ialah..'pahcik..hari tu kan, kawan makcik nah  beli sardin..nk msk lah kan..buka2 ada katak sekoq..dok elok lgi..eee...geli...tu la ang dok mkn lg sardin..maw ka lg?'...aku senyum n ckp..'dh la mak..percubaan tk jd..pahcik ttap suka sardin!! biorlah org jumpa beruk ka...tapir ka...kita lom jumpa g kan?? pahcik lurvveee sardin!!!" mak aku senyum jaaa..sah la tu nk pekena aku!! =)..next!
  •  
  • 5.aku pernah lemas sebanyak dua kali...first lemas kat kolam buatan sendiri kat kebun walid aku..sgt dlm okeee....dalam 3-4 minit gak tempoh aku lemas..ms tenggelam dalm air...hati aku berdetik..'mati la aku kali ni...tak sempat amek upsr...' (yg ni aku tipu..tk der mn aku teringt pasal ekzem kan...)..tp aku sntiasa pk mati lah..setiap kali aku teringt mati..aku berusaha menggelupur terkapai2 kasi timbul nk amek udara...tk lrt..aku tenggelm blik...ingt mati lagi...aku terkapai2 timbul...aku tk lrt..aku tenggelam blik..benda ni berulang-ulang smpi walid aku dtg rescue...penat weh!!!mcm nk tercabut otak...=(..second time lak ms matrik..ada cmping mender ntah..main perang2 naik rakit...ada dua rakit..so kitorg pon main perang2...aku pakai jer life jacket..tp rosak..aku dh pesan kt mamat yg suka tolak org msuk air ni..aku ckp jgn tolak aku taw...jacket aku rosak..aku tk pndai berenang..masa tu lak..pebender yg kelaka..asek gelak2 kan org yg kena tolak..tngh ternganga gelak2 tetiba 'bush'!..aku kena tolak..agak2 r mangkuk!! aku tgh gelak...sekurang kasi mulut tutup lu..memang sialllllll dow..aku mmg tenggelam timbul r..life jacket dh r tk membntu...huh..ms aku timbul..aku nmpk mgkuk ni agak cuak..dia mcm nk selamatkan aku...kali ni ms tenggelam..dh tk pk dh pasal mati mcm yg first tu..tp aku dok pk..siap hang satgi...mkn penerajang aku satgi...kakaka..sempt lg nk bls dendam tgh nyawa di hujung tanduk..kekeke..tp aku dpt diselamtkan bila aku ternmpk kepala lecturer aku (lelaki) tgh menyelam..dia tk taw aku kena tolak..dia tgh selam syok2 kan..aku nmpk jer rambut kt permukaan..aku tarik rmbut dia pastu aku letak kedua2 kaki aku kt bhu dia..kelaka nk mampus aku pk...kakakaka..yg dia tetbe pelik napa rasa berat kan..yerla..mungkin dia tgh menikmati pemandangan lam air..tetiba ada pa yg berat ni..dia kata lgai..oii..apsal aku lemas tetiba ni....kakaka..lwk..pastu aku ditarik naik rakit...mamat tu beribu kali r minta maaf..aku smpt g sound time tu..hahaha..next!
  •  
  • 6. aku susah nk ber'friendly' dgn org tak kenal...sgt la tk reti oke...smpi skang...bila aku tk friendly..org sangka aku ni jenis yg garang...susah didekati...tp sebenrnya org yg br tu tak taw..aku tgh observe dier..hahaha..tgk dr sumer segi laa..tp tk der lah tgk lemak die tebal dr ira tak..eh ira lak..kekeke..pastu tgk cr dia..org jenis lembut ker...salotip ker (jenis terasa ko leh blah!)...pastu kalu dia tk der kriteria seperti yg aku selesa..aku pon cover2 r ckit perangai aku..bukn hipokrit..aku tk maw ler owang2 ni ngutk belakang..yer laa...diorang kan ayu2...sopan2...kepit2...pandagn diorg mungkin tk sebulu ngan style kita kan..tk suma..but certain2 org..tp tk sure yg mn satu..jd aku kena berhati2..lm2 kenal kit..br kita leh tunjuk belang..muaahaha..tp...pd org yg aku dh observe dr awl td..ada kriteria yg sebulu ngan aku..kalu ko ngata aku ngata ko msing2 tk ambik hati...wokeh!! here i am!!! inilah aku sebenrnya!!! next!
  •  
  • 7.aku dh ngantuk..aku tk taw dh nk citer pasal per...napa tk kasi soklan then jwb...sonok ckit jwb..citer aku byk nii..citer kang bukn ader org bc pon...ok lah penutup..ini jer idea ada...last but not least..aku pernah bercintan..tp ditinggali..sbb nyer ntah papeeee...biorlah..tk nk sudah.....kita cr lagi...=)

  • wokey...dah siapppp...aku dh jwb sejujur2nya...aku juga maw tag ini pada ema and nisa

2 comments: