Friday, September 18, 2009

kisah balik kampung ku...

1.00 pm : kuar dr usm n tunggu bas rapid
1.45 pm : ketibaan 'bas rapid'
2.35 pm : sampai jetty
2.45 pm : naik ferry
3.00 pm : sampai ke butterwoth
3.15 pm : aku p sembahyang zohor
3.25 pm : beli tiket ke alor star
3.45 pm : tukar tiket p beli tiket ke kangar lak
4.10 pm : ketibaan bas kangar itu(tapi kena jalan dlm 3 minit tuk smpi ke lokasi bas itu)

tup2...kejauhan aku nmpk bas itu...warna kuning...saling tk tumph mcm bas sekolah...semakin aku hmpiri...semakin aku dekati...mmg sebijik r bas sekolah...aku dgr akak2 yg seperjuangan ngan aku ckp...eh eh...kita nek bas sekolah la...hurmmm...tol la tuh bas sekolah aku terdetik...
4.30 pm : bas msih belum jalan
4.45 pm : aku decide g sembhyg asar lu
5.00 pm : masih lom jalan g
5.30 pm : akhirnya tergerak gak bas ni...
7.30 pm : sampai kangar...tp tk dk sapa leh amek aku...kena nek teksi...tp dwet sesen tk der...g draw lu lew
7.45 pm : yey...dh sampai pon umah

p/s: selama 6 jam 45 minit perjalanku dr peneng ke perlis...mcm sialllllllllllllll

2 comments: